woensdag 2 januari 2013

Werking van witte salie

Witte salie werd door de Indianen gebruikt tijdens hun zuiveringsceremonies en het uitspreken van gebeden. Witte salie is uitermate geschikt voor het reinigen en zuiveren van uw huis of andere ruimten.  Sjamanen branden kruiden en vragen positieve "Spirits" om hulp en begeleiding. Het smudge ritueel van de sjamanen geeft een krachtige impuls om de verbinding met de natuur en geestelijke helpers te herstellen. Dit kruid is afkomstig uit Amerika en wordt inmiddels speciaal voor deze rituelen gekweekt.
 
  
Doel van branden witte salie
Met een ritueel worden negatieve vibraties rondom personen maar ook de vibratie in leefruimten verwijderd. Bij mensen en dieren wordt de aura gezuiverd met als resultaat dat jouw natuurlijke veerkracht toeneemt. Jouw leefruimten zijn niet langer een bron van negativiteit met alle gevolgen van dien. Dit geldt overigens voor iedereen die in die leefruimte verblijven of wonen. Het resultaat is dat de negatieve 'energie' verdwijnt met zijn ziekmakende vibraties en deze kan jou, je gezin en huisdieren niet langer negatief beïnvloeden.
 
 
Witte salie in het wild - Amerika
 


Veel voorkomende genoemde problemen waarbij witte salie branden kan helpen:
  • Eén of meerdere gezinsleden slapen slecht
  • Eén of meerdere gezinsleden hebben nachtmerries/ vervelende dromen. Jij en/of je kind voelen zich ongemakkelijk of angstig in een ruimte in huis (bv. slaapkamer)
  • Veelvuldige ruzies in huis
  • Depressief, down of neerslachtige gevoelens
  • Gasten in huis die een negatieve energie achterlaten
  • Gevoel dat je niet 'alleen' bent maar je bent wel alleen
  • Hond of kat staart veel naar een bepaalde hoek
Andere indicaties om witte salie te branden zijn:
  • Nieuwe woning of praktijkruimte betrekken
  • Negatief voelende atmosfeer
  • Huis willen verkopen
  • Vakantieadres, huisje, caravan (tijdelijk verblijven andermans energie)
 Herken je één of meerdere punten?    Brand witte salie - dit helpt echt enorm goed
   
Benodigdheden
  1. Witte salie 
  2. Abaloneschelp (of aardewerk schaaltje)
  3. Aansteker of lucifers
  4. evt smudge veren
Dit zijn de 4 elementen: witte salie voor element aarde, de abelone schelp voor element water, het smeulende gedeelte is element vuur en de rook is het element lucht. Je kunt eventueel smudge veren gebruiken om de rook te verspreiden; hiermee verspreid je de rook beter om je heen en de veren zelf staan ook voor element lucht.
 
Tips
Sluit van te voren alle ramen en deuren van de ruimte die je wilt reinigen en evt rookmelder uit. Het is goed te beseffen dat de salie een penetrante geur afgeeft bij het branden en een flinke rook afgeeft. Dit is heel goed maar misschien moet je daar aan wennen! Vind je de rook te heftig, ga dan even naar buiten zodat de salie wel goed zijn werk kan doen. Houdt er rekening mee dat het een aantal dagen kan duren eer de lucht helemaal geklaard is.
 
Werkwijze
De salie leg je in de schelp. Vervolgens steek je de takjes aan en houdt het vuur erbij tot de bladeren in brand staan. Bij het doven van de brand ontstaat er een rook. Met deze rook kunt u gaan reinigen. Je kunt hiermee je hele huis/praktijk of winkel  rondlopen. Met de veren of met je handen verspreid je de rook daar waar je wilt. Hoe langer je reinigt hoe beter dat het is. Je kan ook de schelp even in een ruimte laten staan. Neem vooral alle hoeken in de kamer!
 

Wil je smudgeveren aanschaffen?

Was deze blog nuttig voor jou? of heb je nog vragen? Laat een bericht achter!
 
 
 

3 opmerkingen:

  1. Leonieke,bedankt voor deze blog! Ik weet nu eindelijk hoe ik de witte salie moet gebruiken want bij het pakketje van de winkel zat geen uitleg.
    Ik heb nog wel een vraagje: ik heb de salie alleen op onze woonverdieping gebrand om het uit te proberen, daarbij heb ik niet in alle hoeken met de rook gelopen. Het was alsof ik de verdieping helemaal schoongemaakt had, zo´n gevoel gaf het. Maar toen liep ik langs de gangdeur en ineens voelde ik een golf van angst door me heen gaan. Later stond ik op de gang om in de spiegel te kijken, een paar van mijn kinderen stonden tegen mij te praten en een paar van mijn kinderen waren in de keuken. Terwijl ik terug aan het praten was hoorde ik ineens een hard gefluister, het leek op maar wie ben ik? Ik dacht dat mijn oudste zoon wat zei en dus ging ik hem dat vragen maar hij was het niet geweest en mijn andere kinderen ook niet. Ik heb de stem heel duidelijk gehoord en de ruimte tussen de gang en keuken is te ruim om gefluister van anderen uit de keuken te horen. Ik was best onder de indruk ervan. Kan dit komen door het branden van de salie?
    Met vriendelijke groetjes,
    MarieJosee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou wees blij dat het maar een stem was. Bij mij viel me dochter van de trap tijdens het reinigen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe lang moet de deuren en ramen dicht blijven

    BeantwoordenVerwijderen